• وبلاگ : روزنه ي نور
  • يادداشت : حق هايي نه براي گرفتن و نه براي دادن!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 6 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + فعلا بي نام 
    سلام خواهر...
    دست مريضاد.....ادم هاي كله شق اينجوري دوروبرمون زيادن.همونهايي كه تا أمثال اين مطالب رو ميخونيم يادشون ميوفتيم...چه بد خلق و منشيه..چقدر از اون بدتر اينه كه متاسفانه در بين عوام جا افتاده بيشتر بچه مذهبي ها اينجورن.البته ميدونم كه بدليل رفتارهاي بد خود اونهاست..به نوعي شده يكي از افت هاي بچه هاي مذهبي.
    ولي به خودم ميگم كه نبايد يادم بره شايد پر و بال دهي منم به منيتم به اين شكل نباشه و در اين مصداق ها صادق نباشه ولي بايد يادم نره كه ما خودمون رو بايد با ميكروسكوپ نگاه كنيم تا ميكروب هاي ريز اخلاقيمون رو يه وقت به خاطر ريزيشون فكر نكنيم نيستن.

    پاسخ

    عليک سلام خواهر. صدالبته!موافقم....
    سلام فطرس جان
    اين آدرس وبلاگ جديد منه.
    خوشحال ميشم بهم سر بزني.
    .
    بابت اين مطلبتون متشکرم. تذکر بجايي بود که بهش احتياج داشتم. گاهي دفاع بد در واقع گل به خوديه و تجربه هاي بدي هم در اينطور موارد داشتم متاسفانه.
    .
    احقاق حق جاهاي مختلف شکلهاي مختلف پيدا ميکنه. گاهي اصلا لازم ميشه آدم از حقوق ماديش بگذره تا حقوق معنويش رو به دست بياره. گاهي هم البته گذشت کردن منجر به جري شدن فرد ظالم ميشه. و يا آدم خودش ميبينه که تاب تحمل گذشت رو نداره.
    خدا انشاالله خودش بهمون توفيق شناخت حق و راه درست احقاق اون رو بده.
    موفق باشيد
    پاسخ

    به به !سلام ناهيد عزيز! چقدر خوشحالم کردي که اومدي. حتما ميام منزل نو...
    با سلام
    باپيام نوشته ي شما موافقم جان کلام اين است اگر هم در مقابل توهيني يا حق کشي فرياد مي زني بايد براي رضا خدا باشد نه پاسخ به منيت ها اما در مورد به کار بردن مثال خلافت در اينجا بايد گفت اين مثال نکاتي دارد که با بحث اصلي نمي خواند و شايد ايجاد مناقشه کند براي بهره گيري از سيره معصومين در اين بحث مي توان به مثال هايي مراجعه کرد که حق شخصيشان مورد ظلم واقع شده است مانند توهين هاي بيشمار کفار به پيامبر اعظم
    موفق و مويد باشيد
    پاسخ

    سلام.ممنون از نظر خوبتون. درسته اين مثال ابعاد گوناگون داره،ولي بنظر من اوج صبر براي مرد غيور و مومن توي وقايع کوچه بني هاشم بود،صبري که فرمانش از طرف خدا بود.اگه ما مومنيم، براي خدا سخت ترين صبرها رو هم بايد انجام بديم. چه برسه به صبري که در مقابل يه فحش به شخص خودمون باشه.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ پنج شنبه 92 بهمن 10 نوشته شما با عنوان حق گرفتني يا دادني؟ به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. دبير تحريريه ي اين انتخاب وستا و دبير سرويس آن آسمان بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    مطلب بسيار بجايي بود اون هم در جامعه کنوني ما که متاسفانه آدما در همه حال براي هم گارد گرفتن و منتظرن يک حرف يا حرکتي از بقيه سر بزنه و بدترين شکل رو براي تلافي کردن انتخاب کنن.
    اما خوبه که همون طور که شما گفتي آدم يا به مانند رفتاري که مورد ظلم واقع شده عکس العمل نشان بده که ميشه حالت دوم. يا صبر کنه و با يه صلوات منيّت رو از بين ببره... که البته با نطر شما کاملا موافقم که اين بهترين راهه...



    پاسخ

    با اينکه تو اسلام دفاع سفارش شده،ولي واقعا بعضي از دفاعهايي که توسط بچه مذهبيخامون از خودشون صورت ميگيره و کوچکترين تو شنيدني به خودشون رو توهين تلقي ميکنن، عظمت اسلام رو توي چشم افرادي که متاسفانه دين را از شخص ميبينن، پايين مياره! ان شاالله کلي. نگرتر بشيم و اگه ياري دين نمي کنيم با رفتارهاي نابجا به ضرر دين کار نکنيم. ممنون از نظر خوبت