سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] تنگ چشمى همه بدیها را فراهم گرداند و مهارى است که به سوى هر بدى کشاند . [نهج البلاغه]
روزنه ی نور
 
وعده ی نور...

هفته ی پیش از یه بزرگی یه مطلبی شنیدم که برام خیلی تأمل برانگیز بود .

 نحوه تشکیل مروارید در صدف موجود بدین صورت است که جاندار برای دفع مزاحمت گردوغبار و ذرات خارجی که در بدن او نفوذ نموده‌اند شروع به ترشح کربنات کلسیم می نماید. به مرور لایه‌های مروارید مانند لایه‌های پیاز بر روی هم قرار می‌گیرند و مروارید شکل می گیرد.

برای اینکه این فرآیند صورت بگیره توی مناطق حاشیه ی دریا ، افرادی صدف ها رو می گیرن و توی اون مقداری شن می ریزن به این ترتیب به صدف کمک می کنن که با مبارزه با فرو رفتن شن های سخت به بدن نرمشون مروارید تولید کنه.

یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَى رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ  ( انشقاق/6)

ای انسان مسلما تو با تلاش و رنجی فراوان به سوی پروردگارت میروی ، پس ملاقاتش خواهی کرد.

در این راستا فرموده ی بزرگی به ذهنم رسید :

" زجر این دنیا را خدا با عبارت کادحا .. کدحا  بیان می کند در صورتی که زجر واقعی و سختی به بندگان در قیامت بسیار شدیدتر است و این مهربانی خدا به مومن را می رساند چون خدا مومن را خیلی دوست دارد کوچک ترین سختی را برای مومن شدید می داند  .

انتخاب نیز وقتی ارزش پیدا می کند که سختی در کار باشد، وگرنه اصل فلسفه ی انتخاب زیر سوال می رود. یعنی ببینی که اونایی که انتخاب نکردند راه ملاقات و رسیدن به خدا رو ، ظاهرا سختی نمی بینن ولی مومن با انتخاب اون راه داره یه سری سختی هایی رو متحمل می شه ؛ البته توی پرانتز بگم که خدا به کسایی هم که با دل شیر به سمت سختی ها نروند و این سختی ها رو انتخاب نکند هم سختی میده ولی سختی  اون "سختی های خاک بر سری شوخی"  است که توی قرآن اومده:

وَمِنَ النَّاسِ مَن یَعْبُدُ اللَّـهَ عَلَى حَرْفٍ فَإِنْ أَصَابَهُ خَیْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انقَلَبَ عَلَى وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْیَا وَالْآخِرَةَ ذَالِکَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُ (حج/11)

و از مردم کسى است که خدا را در حاشیه [و با تردید] مى‌پرستد حال اگر خیرى [از دیندارى‌] به او رسد بدان آرام گیرد، و چون امتحانى براى او پیش آید [از دین‌] روى برتابد. او در دنیا و آخرت زیانکار است و این همان خسارت آشکار است

به این ترتیب یه رحمی به مومن ها می کنه که با دیدن سختی های غیر مومن بتونن راحت تر سختی ها رو تحمل کنن و سختی رو انحصار به قبول ایمان ندونن ، وگرنه عیار و ارزش تحمل سختی به اون بود که به کافر سختی ندهد و فقط آسایش بدهد"

الان با این یادآوری ها چه شیرینه که:

توی گرمای شدید چادر سیاهت رو محکم بگیری ،

نگاهت رو با اینکه خیلی دلت می خواد ببینه - اون چیزایی رو که خدا گفته نبینه- حفظ کنی ، 

گوشت رو با اینکه خیلی دلت می خواد بشنوه - اون چیزایی رو که خدا گفته نشنوه- حفظ کنی ، 

زبونت رو با اینکه خیلی دلت می خواد بگه - اون چیزایی رو که خدا گفته نگی- حفظ کنی ، 

روزه ات رو توی گرمای شدید با وجود تشنگی زیاد با دل و جون و عشق نگه داری،

.......

و هزاران کار دیگه که اولش برات تحملش خیلی سخته ولی مروارید صدفت رو شکل میده تحمل کنی.

خدایا! مروارید درون ما رو چنان باارزش کن که تنها خریدار اون فقط و فقط خودت باشی.

ان شالله.....


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط فطرس 90/2/22:: 9:45 صبح     |     ()رد پا
درباره

روزنه ی نور


فطرس
نوشته ها ،نظرات شخصی اینجانب است، سعی بر این دارم که با سند بنویسم، ولی بالاخره انسان جایزالخطاست.... خطاهایم را گوشزد کنید ممنون میشوم..
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ
-->