سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم وصىّ خود در مال خویش باش ، و در آن چنان کن که خواهى پس از تو کنند . [نهج البلاغه]
روزنه ی نور
 
تکه پاره هایی از حجاب

1

مانتو می تواند حجاب کامل باشد اگر حجم تمام اعضای بدن حتی بازوان و پاها را بپوشاند.

قسمت اگرِ ماجرا، ما را بر این می رساند که فرض اول خیلی سخت محقق می شود ...

2

دفعه ی اولی که چادر لبنانی تهیه کردم با خوشحالی و ذوق نشان دوستم دادم، یک نگاه کرد و

گفت: خیلی قشنگه!

گفتم : اگه می خوای برا تو هم سفارش بدم بدوزن!

گفت: نه دیگه! گفتم که خیلی قشنگه، حتما خیلی از نامحرم ها هم همین نظر رو داشته باشند.

این جمله از نظر من در یک کلمه می تواند خلاصه شود و آن «تقوا»ست.

3

معنیِ پوشش های متفاوت در داخل منزل و بیرون از منزل یعنی درجه ی نامحرمیِ فامیل و یا کسانی که به منزل ما می آیند با بقیه ی نامحرم هایی که خارج از محیط منزل هستند فرق دارد .

و این یعنی نعوذبالله خدا یادش رفته بین نامحرم ها درجه بندی کند و این ماده را ما خودمان با عقل کلّ خودمان کشف کردیم.

4

پوششی که با گرما و سرما متغیر می شود را نمی شود حجاب نامید؛

5

دلم برای بعضی روسری ها و چادرها و مانتوها می سوزد؛

شاید یکی از شاکیان در دنیای دیگر همین ها باشند که عده ای با نوع استفاده از آنها ، نمی گذارند آنها به کمالِ رسالت خود برسند.

6

زبان ها و نگاه هایمان هم حجاب می خواهند. حتی با نامحرم های آشنا...

7

کوچک شمردن گناهِ کوچک، گناهِ بزرگی است را از بیرون آمدن تارهای موی یک خانم چادری درک کردم...

شیطان هم فهمیده که نمی تواند به یکباره چادرت را از سرت دربیاورد و دارد به مثابه ی یک رهرویِ واقعی تو را هم پیروِ راه خودش می کند.

8

قبول دارم که می شود حجاب ظاهر داشت ولی حجاب باطن نداشت؛ ولی هرگز عکس این ماجرا رانمی توانم قبول کنم؛

باطنی که با آراستن ظاهرش باطن دیگران را خراب می کند، پاک نیست...

دروغِ «دلت باید پاک باشد» را، هی می شنویم و از ته دلمان گریه امان می گیرد.

9

یادمان باشد که لباس هایمان حرف می زنند. حتی جنس چادر و رنگ مانتو و روسری هایمان!

نگذاریم اینقدر بلند داد بزنند که گوشمان را کر کنند...


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط فطرس 93/8/4:: 1:38 صبح     |     ()رد پا
درباره

روزنه ی نور


فطرس
نوشته ها ،نظرات شخصی اینجانب است، سعی بر این دارم که با سند بنویسم، ولی بالاخره انسان جایزالخطاست.... خطاهایم را گوشزد کنید ممنون میشوم..
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ
-->