سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدى را از سینه جز خود بر کن با کندن آن از سینه خویشتن . [نهج البلاغه]
روزنه ی نور
 
تو باید آنقدر گنجشک باشی...

 

گنجشکی با عجله و تمام توان به آتش نزدیک می شد و بر می گشت.

 پرسیدند:  چه  می کنی؟

پاسخ داد: در این نزدیکی چشمه آبی است و من مرتب نوک خود را پر از آب می کنم و آن را روی آتش می ریزم.

گفتند: حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می توانی بیاوری بسیار زیاد است و این آب فایده ای ندارد.

گفت: شاید نتوانم آتش را خاموش کنم اما آن هنگام که خداوند از من پرسید وقتی که خلیلم ابراهیم(ع) را بی گناه در آتش انداختند تو چه کردی؟

 پاسخ دهم: هر آن چه را که از توانم بر می آمد... .

*****************

بعد از خواندن این داستان با خودم گفتم اگر خدا از من بپرسد که برای یوسف زمان آن هنگام که تنها بود چه کردی، چه پاسخ خواهم داد؟!؟

 تو باید بوی نیلوفر بگیری

مبادا رنگ خاکستر بگیری

تو باید آنقدر گنجشک باشی

که با هر قطره باران ، پر بگیری

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط فطرس 92/4/29:: 4:46 عصر     |     ()رد پا
درباره

روزنه ی نور


فطرس
نوشته ها ،نظرات شخصی اینجانب است، سعی بر این دارم که با سند بنویسم، ولی بالاخره انسان جایزالخطاست.... خطاهایم را گوشزد کنید ممنون میشوم..
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ
-->