سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در گذشته مرا برادرى بود که در راه خدا برادریم مى‏نمود . خردى دنیا در دیده‏اش وى را در چشم من بزرگ مى‏داشت ، و شکم بر او سلطه‏اى نداشت ، پس آنچه نمى‏یافت آرزو نمى‏کرد و آنچه را مى‏یافت فراوان به کار نمى‏برد . بیشتر روزهایش را خاموش مى‏ماند ، و اگر سخن مى‏گفت گویندگان را از سخن مى‏ماند و تشنگى پرسندگان را فرو مى‏نشاند . افتاده بود و در دیده‏ها ناتوان ، و به هنگام کار چون شیر بیشه و مار بیابان . تا نزد قاضى نمى‏رفت حجّت نمى‏آورد و کسى را که عذرى داشت . سرزنش نمى‏نمود ، تا عذرش را مى‏شنود . از درد شکوه نمى‏نمود مگر آنگاه که بهبود یافته بود . آنچه را مى‏کرد مى‏گفت و بدانچه نمى‏کرد دهان نمى‏گشود . اگر با او جدال مى‏کردند خاموشى مى‏گزید و اگر در گفتار بر او پیروز مى‏شدند ، در خاموشى مغلوب نمى‏گردید . بر آنچه مى‏شنود حریصتر بود تا آنچه گوید ، و گاهى که او را دو کار پیش مى‏آمد مى‏نگریست که کدام به خواهش نفس نزدیکتر است تا راه مخالف آن را پوید بر شما باد چنین خصلتها را یافتن و در به دست آوردنش بر یکدیگر پیشى گرفتن . و اگر نتوانستید ، بدانید که اندک را به دست آوردن بهتر تا همه را واگذاردن . [نهج البلاغه]
روزنه ی نور
 
عید مبارک

بخوان دعای فرج را دعــــــــــا اثــــــر دارد دعا کبوتر عشق است و بال و پر دارد

بخوان دعای فرج را و عـافــیــت بـطـلـــب که روزگار بســـی فتنه زیر ســـر دارد

بخوان دعای فرج را کـه یـوسـف زهــــــرا ز پشت پرده ی غیبت به ما نظـر دارد

بخوان دعای فرج را به یاد خیمه ی سبز که آخرین گل سرخ از همه خبـــر دارد

"اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ
فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ
وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً
حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"


خدایا، در این لحظه و در تمام لحظات،
سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان ولىّ‏ات
حضرت حجّة بن الحسن-
که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد-
باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست
[و همه از او فرمانبرى مى‏نمایند]
ساکن زمین گردانیده،
و مدّت زمان طولانى در آن بهره‏مند سازى


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط فطرس 90/4/26:: 11:16 عصر     |     ()رد پا
 
آمدنت مبارک ؛ای پا در رکاب ارباب

و امروز کوچه پس کوچه های  شهر منور به خاطره ایست به وسعت قامت رعنای محمد(ص)و نام با صلابت علی(ع)؛

و امروز هاشمیون غرق در جشن و سرورند به خاطر عطرافشانی تقویم ها؛

و امروز غرق در گل می شود روزگاری که دسته گلانش از بی وفایی زمانه پرپر می شوند؛

و امروز روزیست که دلاورِ جوان و رشید مردِ حادثه ی کربلا می آید؛

می آید تا در رکاب پدر، ندای سبز عرفان را در شریان های زیست بپراکند؛

می آید برای نقش کردن شش گوشه ی عشق و مشق کردن درس آزادگی ؛

آمدنت مبارک ای اشبه الناس به رسول خاتم(ص)، ای همنامِ ولیِ اکبر(ع) و ای فرزندِ اکبرِ ثارالله(ع).


کلمات کلیدی: مناسبات

نوشته شده توسط فطرس 90/4/22:: 8:51 صبح     |     ()رد پا
 
طرح مرگ بر انگلیس7

ما میتوانیم بینی استکبار را به خاک بمالیم

مرگ بر انگلیس

"اما مورد هفتم از سفارشهایی که این کتاب(منظور کتابی است 1000 صفحه ای که دبیر کل وزارت مستعمرات انگلستان به مستر همفر داده بود) در مورد از بین بردن نقاط قوت مسلمانان کرده است، کتاب مزبور سفارش می کند که   :

باید کاری کنیم که مسلمانان معتقد شوند که منظور رسول خدا از اسلام این بوده است که انسان دین داشته باشد، چه آنکه یهودی باشد ، یا نصرانی . منظور حضرت این نبوده که مردم محمدی شوند ، به دلیل اینکه قرآن اهل هر دینی را مسلمان می نامد در قرآن آمده است که حضرت یوسف پیامبر گفته است:«و توفنی مسلما» و ابراهیم و اسماعیل گفته اند :«ربنا و جعلنا مسلمین لک و من ذریتنا امة ممسلمة لک» و یعقوب پیامبر به فرزندانش می گوید:«فلا تموتن الا و انتم مسلمون»."

اسلام در  لغت  مأخوذ از سلم به معنای موافقت شدید در ظاهر و باطن به  گونه ای که خلافی در بین نباشد . مقابل آن خصومت و مخالفت شدید است   .

اسلام در اصطلاح  دینی  به معنای انقیاد و صلح و رضا در برابر معبود با عظمت  الله جلّ و علا می باشد . و مقابل آن کفر است به معنای سرکشی و عدم تسلیم در برابر  خدای متعال و حجت های الهی  .

جامع ترین و مختصرترین تعریف اسلام از امیرمؤمنان(ع)نقل گردیده است :

« لأنسبنّ الاسلام نسبة لاینسبها أحد قبلی : الاسلام هو التّسلیم » (شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 18 ص 313)

اسلام را به گونه ای معرفی می کنم که کسی پیش از من با این جامعیّت آن را تعریف ننموده است : اسلام همان تسلیم است .

با این فرمایش اسلام یعنی تسلیم محض در برابر خداوند تبارک و تعالی و این تسلیم لوازمی دارد که بیان خواهد شد .

قرآن کریم متعدد و به صراحت دین همه ی انبیاء را اسلام معرفی می فرماید :

«أفغیر دین الله یبغون و له أسلم من فی السماوات »( سوره ی آل عمران آیه 83)

آیا جز دین خدا را می جویند ؟ با این که تسلیم اوست هر آن چه که در آسمان ها و زمین است .

بنابراین دین به طور جامع همان تسلیم است . چنان که درخواست حضرت ابراهیم(ص) نسبت به خود و فرزندانش اسلام بوده است :

«ربنا و اجعلنا مسلمین لک و من