سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ او را گفتند : چگونه بر هماوردان پیروز گشتى ؟ فرمود : ] کسى را ندیدم جز که مرا بر خود یارى مى‏داد . [ و اشارت بدین مى‏فرماید که بیم من در دل او مى‏افتاد . ] [نهج البلاغه]
روزنه ی نور
 
طرح مرگ بر انگلیس 7

 

 1- کنار گذاشتن سلایق شخصی و تسلیم امر رسول حق شدن :

قال الله تعالی :

«فلا و ربّک لا یؤمنون حتّی یحکموک فیما شجر بینهم ثم لا یجدوا فی انفسهم حرجاَ مما قضیت و یسلّموا تسلیماَ» (سوره ی نساء آیه ی 65)

نه ، سوگند به پروردگارت مؤمن نمی باشند ، مگر آن گاه که تو را (ای پیامبر ) در مشاجرات بین خود ، داور قرار دهند ، سپس از داوری تو اندک دل تنگی ای در خود نیابند و در برابر حکم و فرمانت تسلیم گردند .
قال الله تعالی :

« انّ الّذین یکفرون بالله و رسله و یریدون ان یفرّقوا بین الله و رسله و یقولون نؤمن ببعض و نکفر ببعض و یریدون أن یتّخذوا بین ذلک سبیلاً٭ أولئک هم الکافرون حقّاً و أعتدنا للکافرین عذاباً مهینا » (سوره ی نساء آیه ی 150 و 151)

کسانی که به خدا و پیامبران خدا کافر شده‌اند و می‌خواهند بین خدا و رسولانش جدایی اندازند و می‌گویند به برخی ایمان می‌آوریم و به بعضی کافر می‌شویم و می‌خواهند در این میان راهی (بینابین) اتخاذ کنند، اینان حقا کافرند و ما برای کافران عذاب خوارکننده‌ای مهیا کرده‌ایم .

در اینجا سوالی که از عمال انگلیس داریم این است: «آیا واقعا در ادیان یهودی و نصرانی مطیع بودن مطلق از خداوند و نادیده گرفتن سلایق شخصی لحاظ شده است؟!!!»

برای اطلاعات بیشتر در این مورد به لینک های زیر مراجعه بفرمایید:

دلایل مسلمانان بر تحریف کتاب انجیل

انحرافات و عقاید تحریف شده یهود با توجه به متون اسلامی

عقاید و رفتارهاى اجتماعى یهودیان از دیدگاه آیات

تحریف تورات و علل و شواهد تحریف آن

2- اذن در عبادت :

مسلمان حقیقی کسی است که در عباداتش مأذون بوده و اعمالش مطابق با تشریع الهی باشد . بی عبادتی و عبادات من درآوردی نافی امر تسلیم و انقیاد در برابر ذات اقدس خداوندی است . چنان که در دعای حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام آمده است :

«ربّنا و اجعلنا مسلمین لک ... » (سوره ی بقره آیه ی 128)

پروردگارا ! هر دوی ما را از تسلیم شوندگان واقعی قرار بده .
به همین مناسبت است که اعمال فرق صوفیه و یا عرفان های نوظهور و فرقه های خود ساخته و شیطانی مورد ذمّ است . در این راستا خواندنی است:

مرحوم فیض کاشانی رحمة الله علیه در پاسخ به نامه ای در خصوص جواز برخی حرکات و اعمال صوفیه به ادعا و انتساب صدور مجوز آن از سوی این بزرگوار می نویسد :

بسم الله الرحمن الرحیم ، سبحانک هذا بهتان عظیم .

حاشا که تجویز کنم رسم تعبدی را که در قرآن و حدیث اذنی در آن وارد نشده باشد و تعبّد و رسمی را که از ائمّه ی معصومین صلوات الله علیه خبری در مشروعیّت آن نرسیده باشد ، بلکه نصّ قرآن به خلاف آن نازل باشد (روضات الجنّات فی احوال العلماء و السادات ج6 ص98 و 99 - موسوی خوانساری)

3- اطاعت از معصومین صلوات الله علیهم و تسلیم شدن در برابر حکم آنان :

حقیقت امر این است که اسلام ناب با ایمان یک مجموعه ی مرتبط و متحد بوده و تجزیه بردار نیستند . لذا کسی که تسلیم محض پروردگار است یقیناَ به ولایت اولو الامر که امر شده حضرت حقند ایمان دارد و نشانه ی این ایمان ، اطاعت است . و کسی که اطاعت از معصومین صلوات الله علیهم نداشته باشد، اطاعت از خداوند و رسول خداوند نداشته و هر چند مسلمان فقهی ظاهری باشد در باطن امر او مسلمان نیست ، مؤمن هم نیست .

قال الله تعالی :

«یا ایها الذین آمنوا اطیعوا ‌الله و اطیعوا ‌الرسول و اولی‌الا‌مر منکم فان تنازعتم فی شیآٍ فرّدوه الی الله والی الرسول ان کنتم تومنون بالله و الیوم الا‌خر ذلک خیر و احسن تاویلا‌ »( سوره ی نساء آیه ی 59)

ای کسانی که ایمان آوردید اطاعت کنید خدا را، اطاعت کنید پیامبر خدا را و اولی‌الا‌مر را هرگاه در چیزی نزاع داشتید، آن را به خدا و پیامبر بازگردانید(از او داوری بطلبید) اگر به خدا و روز رستاخیز ایمان دارید، این کار برای شما بهتر و عاقبت و پایان آن نیکوتر است.

           اثبات اولی الامر بودن ائمه

با ذکر همین مورد هم می توانستیم نتیجه بگیریم که اسلام در عصر حاضر فقط دین رسول خاتم(ص) می باشد. این از کوردلی دشمنان اسلام است که هنوز نفهیده برای جوانان مسلمان و باغیرت نمی توانند به آیات قرآن سطحی و با توجه به سلایق شخصی استدلال کنند.

وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّـهُ  وَاللَّـهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ (آل عمران/54)

آنها مکر کردند و خدا هم [در پاسخ آنها] مکر در میان آورد و خدا ماهرترین مکر کنندگان است

و این مکر باعث شد تا در این زمینه بیشتر بخوانیم و بدانیم و برای حفظ مسلمانی خود بیشتر تلاش کنیم.

پس در این راستا قدم هفتم را با اقتدار بر میداریم:

1-      دوستی با کسانی که به خاطر سلایق شخصی در دین تحریفاتی ایجاد می کنند ، ممنوع؛

2-      تغییر دادن نماز و عبادات بنا به نظر شخصی و یا نظراتی که با شرع مقدس ما فاصله دارد ، ممنوع؛

3-      دوستی با دشمنان ائمه (ع) و نادیده گرفتن احادیث و فرموده های ایشان ، ممنوع؛ 

موارد بعدی به عهده ی خواننده ی محترم...


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط فطرس 90/4/21:: 12:47 عصر     |    
درباره

روزنه ی نور


فطرس
نوشته ها ،نظرات شخصی اینجانب است، سعی بر این دارم که با سند بنویسم، ولی بالاخره انسان جایزالخطاست.... خطاهایم را گوشزد کنید ممنون میشوم..
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ
-->